Знам, че тоя фар не е тактически ;) и тук няма колоездачи...освен един пишман колоездач и револвераджия :mrgreen: но мисля, че ''фарчето'' е доста полезен инструмент както се оказа затова и реших да ви споделя ;) На някой може да му е полезно.
VicLand B10 - Поредната интересна играчка в асортимента на другаря Хосе.
Предвид факта, че активно ходя по планини и карам колело този продукт съвсем естествено събуди интереса ми и реших сериозно да го тествам. Според производителя, фенера е предназначен основно за колело но едновременно с това е и отличен челник! Подозирах, че все пак удобството и практичността на едната функция ще е за сметка на другата за това и реших лично да се убедя. Хосето беше отново безкрайно доверчив и ми предостави една чисто нова бройка за целта на теста ми за, което му благодаря.
Целия комплект включва: Алуминиево тяло с диод , ластична система за глава, акумулатор, 2бр. Гумени гривни за монтаж, зарядно устройство.
Диода е последно поколение XM-L Т6 с максимална сила на светене от 1200лумена, поместен в много леко алуминиево и водоустойчиво тяло с добра изработка и една глезотия- фосфоресциращ пръстен около стъклото на рефлектора. Има три режима на работа- Максимален, икономичен и мигащ, съответно при 1200лм за максималния с 3часа продължителност на светене и за икономичния 6часа непрекъснато светене. Бутона е един за включване и смяна на режимите и когато фара е включен към акумулаторите винаги свети: В зелено ако акумулаторите са на пълна мощност, жълто и накрая червен ако се нуждае от зареждане. В режим на светене бутона свети по силно в червено. Акумулаторите са свързани в монолитно блокче поместено в калъф от здрава найлонова материя с лента от велкро за закрепване към рамката на колелото и гайка за колан.Свързването на фара с акумулаторите става посредством масивен и надежден жак. Ластичната система за глава е стабилна със удобна подложка за монтаж на фара. Двата гумени пръстена са с различна големина за монтаж към различни по диаметър кормила.
Пълната окомплектовка
Виждате умния и винаги светещ бутон, индикиращ с различните си по цвят светлини моментното състояние на заряда в акумулаторите. Ако искате максимално да пестите енергия трябва да извадите жака на фара от акумулаторите, в това положение изгасва и бутона
Фосфоресциращия пръстен, който освен радваща окото глезотия, би могъл да бъде и полезна екстра в случай, че сте забравили къде сте захвърлили фара в тъмното
Първо ми се отдаде случай да изпробвам фара във функцията за която основно е създаден а именно като фар за колело. Монтирах го към кормилото на байка само в името на теста защото аз лично предпочитам светлината да ми е на главата тъй като ми дава повече свобода и сигурност. Кабела е достатъчно дълъг за да се монтират акумулаторите по желание на всяко място по рамката в случая обаче аз ги сложих на колана си за да са на топло и сухо. Карането ми беше относително кратко- ок 30мин. Но беше в абсолютна тъмнина и се постарах да избера маршрут по, който да друса здраво и да имам максимална скорост тъй като двете неща, които в случая ме интересуваха най много беше сигурността на крепежа, силата на светене и лъча, които дава фара.
При този монтаж използвах по малката скоба. Фара се фиксира надеждно към кормилото. Ако фара не се демонтира често, стойката му позволява да се сложи и парче двойно лепяща лепенка за още по добра фиксация
Акумулатора може да се монтира по желание на рамката или да се носи на колана. Кабела е достатъчно дълъг. Жака е достатъчно надежден и при екстремно каране
При краткото но интензивно каране, фара не помръдна но е добре първо да се фиксира височината и едва след това да се стегне с гривната тъй като последващо фиксиране е по трудно. Надеждността на тази система не ме изненада тъй като някои водещи и специализирани фирми за различни велоаксесоари я ползват успешно от години. Лъча беше точно такъв какъвто се очаква от един първокласен фар, че и повече. Силен, широк и без сенки, което ти дава свобода за агресивно каране дори в непрогледен мрак.
Истинският тест обаче дойде седмица по късно. С другарите планирахме 3 дневен преход в планината първия етап от, който беше около 3часа нощно ходене. Това бе идеален случай да се убедя в надеждността на фара.
Този път разбира се монтирах тялото към ластичната система за да го ползвам като челник. Както вече споменах , имах някои подозрения, че фара няма да е идеален за второстепенната си функция на челник. Тъй като класическите планинарски челници за ходене обикновено са пластмасови и по компактни и прибрани, се опасявах, че все пак алуминиевото и по издадено тяло на фара би създало известен дискомфорт и умора при продължително носене. Притесненията ми обаче се оказаха абсолютно неоснователни! Тялото наистина се оказа много леко и не го усетих въобще въпреки, че не го свалих нито веднъж за повече от 3часа изморително ходене. Икономичния режим се оказа повече от достатъчен за ходене в иначе непрогледната тъмнина на нощната гора, но аз ползвах челника почти през цялото време на максимален режим въпреки протестите на част от групата в името на теста а и за собствено удоволствие. Когато седях на почивките с включен челник и групата около себе си, някой забеляза известна прилика с улична лампа насред гората. За кратки периоди изключвах челника или минавах на по икономичния режим, но въпреки това температурите бяха отрицателни и за цялото време челника работеше без отслабване на светлината или прекъсване, което говори добре за надеждността на акумулаторите и жака за свързване.
В процеса на ходене обаче забелязах и някои недостатъци на системата. Основния недостатък според мен е блокчето с батериите. Те са събрани в правоъгълно блокче, по този начин стават обемисти и когато е сложено на колана наред с кръстния колана на тежката раница и всевъзможните други ластици колани и ремъци на екипировката създава известен дискомфорт. Много по удачно решение според мен е батериите да са в редичка и за предпочитане в някаква по защитена пластмасова кутия във вид на плоска манерка, която да седи удобно по тялото. Също така на ластичната система за глава би могло да се добави някой водач за по удобно минаване на кабела назад към захранването за да не ти се мотае пред лицето, въпреки, че с малко импровизация и без преправяния и модернизации успях да си го наглася както ми е удобно.
Системата се усеща комфортно и сигурно на главата. Суперлекото алуминиево тяло не натоварва излишно
Както се вижда добре надявам се, силата на светене е повече от достатъчна за пеши преходи в абсолютна тъмнина, но при неколкократното неизбежно загубване на пътеката беше безценен помощник
В заключение ще кажа, че фенера се оказа един наистина универсален продукт- отличен фар за колело и същевременно удобен челник и бих го препоръчал на всеки колоездач и планинар, който се нуждае от надежден и мощен източник на светлина.
Цена на продукта- 120лв.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Фарчето може да бъде закупено от официалния представител на VicLand - Oлайт България директно от тук:
http://olight.bg/far-za-velosipedchelnik-vicland-b10
На живо фарчето може да бъде разгледано и купено в магазин Arms-BG - София