петък, 8 юли 2011 г.

Oпасни литиеви батерии CR123 3V

Здравейте, приятели.
Тук и сега е момента да пиша по темата.
06.07.2011 следобед, пътувайки към моите приятели от магазин Армада, направо "гръмна" фенерчето ми Streamlight Scorpion, което принципно стои в колата ми. Кажи речи цял ден съм на волана, като температурата в купето според климатроника е точно 20 градуса по целзий. В един момент, нещо до мен каза "ПУК" и купето се изпълни с гаден пушек.
Спрях автомобила, и извадих фенерчето навън и го оставих на асфалта (очаквах да се самозапали подобно на батериите за лаптопи). Като видях, че не се запали го прибрах зада го снимам.
Резултата - след пукота , беше излетяло пирексовото стъкло и крушката. Както виждате на снимката, едната батерия е, като непокътната а другата е повредена.
Батериите са купени от Ибей преди 1-2 години и НЕ са ползвани. Сложени са нови и са сложени във фенерчето преди 4-5 месеца и реално не са ползвани (имам LED фенер, а този стои в колата просто за всеки случай, кефя му се защото ми е подарък от приятели преди години).
Батериите са от този тип:

www.dealextreme.com/p/cr123a-lithium-battery-14






Това е вероятно 4 или 5 комплект от тези батерии (бях си купил общо 10бр. за да имам). До момента не се беше случвало, но е показателно за това , какво може да се случи с "менте" батерии CR123.
След почистването фенерчето отново свети, но не мога да му сложа обратно стъклото. Ако някой знае, как помагайте...

Няма коментари:

Публикуване на коментар